niedziela, 2 listopada 2014

Erasmus praktyki - przygotowania

Ostatnio wiele czasu upływa mi na przeszukiwaniu ofert mieszkań. Najbardziej mnie dziwi to, że w Turcji nie mają dobrych tureckich stron z ogłoszeniami typu nasza polska OLX (dawna tablica) czy gumtree. Znalazłam kilka nawet fajnych stronek, na których ogłoszenia są po angielsku i w miarę dobrze opisane (linki podam na końcu). Stambuł jest bardzo drogim miastem, jak zaczęłam przeglądać oferty to powiem szczerze - przeraziłam się! Ale może jakoś dam radę z erasmusowym grantem;) W końcu też nie będę tam sama, bo chcemy z moim lubym wynająć coś razem w centrum :) Kolejna sprawa, która była w sumie do przewidzenia, rzeczą praktycznie niemożliwą jest, żeby dziewczyny mieszkały z chłopakami na jednym mieszkaniu. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich mieszkań, ale na pewno większości z nich. Mam dość powtarzającego się w ogłoszeniach: 'only female', "only girls", "women only"! Dodatkowo właściciele niechętnie wynajmują mieszkania parom bez ślubu. Ale ciągle mam nadzieję, że uda się nam znaleźć coś w rozsądnej cenie, bez zbędnych pytań i w dobrej lokalizacji :) W końcu mamy jeszcze 4 miesiące na poszukiwania!

Oprócz mieszkania szukam też dobrego połączenia lotniczego i jak na razie tylko jedna oferta wydaje mi się najbardziej rozsądna: lot ze Lwowa z Pegasus Airlines :) a do Lwowa mogę się dostać z nieocenionym Bla Bla Car, bądź najzwyczajniej - autobusem :) Uwielbiam Lwów! Byłam tam w tym roku na kilka dni i się w nim  po prostu zakochałam! Ale o Lwowie może napiszę osobny post :) 

Dodatkowo muszę zdobyć wizę, co mnie trochę niepokoi, ponieważ chciałam spędzić w Stambule ok. 6,5 - 7 miesięcy, a z tego co wyczytałam na stronie Tureckiej Ambasady maksymalnie mogę lecieć tylko na 6 miesięcy :( Dowiem się więcej jutro, ponieważ będę tam dzwonić! Mam nadzieję, że jest możliwość dłuższego pobytu - przecież Erasmus często trwa rok...


Informacja ze strony www.turcja.org.pl:

Wizy dla studentów programu Erasmus Staż

Studenci udający się do Turcji w ramach programu Erasmus Staż obowiązani są do uzyskania wizy w Ambasadzie. Należy przyjść do Ambasady Turcji w Warszawie, ul. Malczewskiego 32, w godz. między 09.30 a 12.00 od poniedziałku do piątku i złożyć następujące dokumenty:

  • paszport; ksero paszportu (strony ze zdjęciem);
  • wypełniony wniosek wizowy;
  • jedno zdjęcie kolorowe (nasze wymagania odnośnie zdjęć: zdjęcie nie może być czarno-białe, musi być kolorowe, aktualne, małego standardowego formatu, ustawienie na zdjęciu obojętne: z uchem bądź en face);
  • dwa pisma: jedno od pracodawcy tureckiego (w języku tureckim lub angielskim), poświadczające udział w programie Erasmus Staż, podające imię i nazwisko uczestnika, datę rozpoczęcia i zakończenia pracy w Turcji oraz nazwę i adres tureckiego pracodawcy. Drugie pismo, podające te same informacje jak pismo od pracodawcy tureckiego, powinno być wystawione przez macierzystą uczelnię studenta w Polsce (w języku polskim lub angielskim). Uwaga: bardzo prosimy o przyniesienie oryginałów pism oraz ich kserokopii (oryginały zwracamy, a kserokopie zostają w Ambasadzie);
  • opłata: WIZA JEST BEZPŁATNA

W przypadku pozytywnej decyzji o wydaniu wizy, wiza wydawana jest w ciągu kilku dni (pracownik Ambasady wyznacza datę i godzinę odbioru wizy).Wiza ważna jest tyle miesięcy ile podaje pismo od tureckiego pracodawcy, lecz maksymalny okres ważności wizy to 6 miesięcy. Wiza Erasmus Staż uprawnia do jednokrotnego przekroczenia granicy. Po przyjeździe do Turcji studenci mają bezwzględny obowiązek w ciągu 30 dni udać do lokalnego komisariatu policji, do Wydziału dla Cudzoziemców i tam wyrobić sobie dokument o nazwie İkamet Tezkeresi (pozwolenie na pobyt). Na podstawie tego dokumentu można wielokrotnie przekraczać granice Turcji do momentu wygaśnięcia jego ważności.

Strony z ogłoszeniami mieszkań i pokoi do wynajęcia w Stambule:



Brak komentarzy: